10 oktober 2011

Dagen efter....

Eller rättare sagt "när säsongen är över" känns det faktiskt ganska skönt och man får lite tid att fundera på hur den varit. Eftersom det inte riktigt blev som vi hade tänkt oss så får vi ändå säga att det blev tusen gånger bättre och framför allt tusen gånger roligare! :D
Eftersom det är vår första säsong så får jag berätta lite hur det gick till...
Det hela började med att jag (Fredrik) sålde min rallybil efter att haft den i 5 år utan att kört en ss-meter sålde bilen i Januari med resonemanget att "har jag inte kört på 5 år så lär jag ju aldrig köra"!! Hmmm...det blev precis tvärtom!! Nån gång runt påsk satt jag och kollade runt lite på blocket hittade jag en Grupp E Ascona A och efter mycket noga övervägande (5 min) bestämdes det att vi skulle åka och och titta på den,tanken var att jag och Linus skulle ha den tillsammans och turas om köra lite grann bara för skojs skull....(även den planen sket sig...)
Det blev 12 tävlingar för min del sen den 28:e Maj! vaddå såld på rally? :D
För Linus del blev 1 tävling,men han kom på att han åker hellre kartläsare än kör själv detta året,kanske blir fler nästa år? (Hoppas!)
Även Roger som efter 20 års uppehåll skaffade sig en bil igen och började köra och vips!, så blev det helt plötsligt Tilgård Rallyteam.
Det som under säsongen gjort störst intryck på mig förutom alla väldigt duktiga förare/kartläsare, är den otroligt härliga gemenskap och alla jättetrevliga människor man möter på rallytävlingar,allt ifrån tävlingsledning ända ut till åskådare. Halva nöjet med att åka till rallytävling är just att träffa dessa människor. :)
Nu har vi 2 tävlingar kvar innan säsongen är helt slut och vi har en del intressanta saker på gång till nästa år,ska lägga upp info om detta framöver så kika gärna in här med jämna mellanrum :)

Inga kommentarer: